Громадська організація Всеукраїнське об'єднання спеціалістів безпеки

Статті Під приводом боротьби з Covid-19 КП “Інформатика” (КМДА) намагалося провести сумнівну закупівлю відеокамер

На сайті Публічних закупівель «Prozorro» Комунальним підприємством «Інформатика» Виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації, 02 квітня 2020р. було розміщено інформацію стосовно закупівлі «Система дистанційного вимірювання температури тіла».

Під приводом боротьби з Covid-19 КП

Договір № 10/20-04 від 02 квітня 2020 укладено з ТОВ «ІНТЕВРО» на загальну суму 64 951 992,00 грн. з ПДВ. Предмет закупівлі – Спецілізована камера термального скринінгу з функцією розпізнавання обличчя» Hikvision DS-2TD1217B-6/PA у кількості 400 шт.

Під приводом боротьби з Covid-19 КП

Суттєвим порушенням є віднесення предмету даного Договору до умов (спрощена процедура закупівлі) які зазначаються в Законі України від 17.03.2020 N 530-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» .

Пункт 8 цього Закону №530-IX від 17.03.2020 чітко визначає – «Установити, що дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19). “Перелік таких товарів, робіт чи послуг та порядок їх закупівлі затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Постановою КМУ №225 від 20.03.2020 затверджено вичерпний «Перелік товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України».

В даному переліку відсутні «Спеціалізовані камери термального скринінгу з функцією розпізнавання обличчя» і навіть не має наближеного за змістом товару. У розділі «Послуги» Постанови КМУ №225 від 20.03.2020 також відсутні послуги по монтажу і пусконаладці даного обладнання.

Тобто можна говорити о порушенні посадовими особами КП «Інформатика» та керівництва КМДА вимог Закону України від 17.03.2020 N 530-IX та Постанови КМУ №225 від 20.03.2020, як мінімум в частині перевищення влади або службових повноважень.

Також незрозуміла початкова позиція керівництва КП «Інформатика» щодо вибору Виконавця. У відповідності з інформацією офіційного виробника даних камер – компанії Hikvision офіційним постачальником в Україні є три компанії «Віатек», «Інфотех», «Явір 2000».

У Договорі зазначається, що Вартість однієї камери 150 079,98 грн. з ПДВ (загальна вартість камер 60 031 992,00 грн. з ПДВ). При цьому на деяких сайтах в Україні ціна даної камери у роздріб 1 шт. дорівнює від 125 000,00 грн. до 146 650,00 грн., що на 15% нижча від вказаної в Договорі.

Під приводом боротьби з Covid-19 КП

Тобто приблизний розрахунок говорить – що можливе нанесено збитків від 5 до 10 млн. грн.!!!

Сайти закордонних представництв Hikvision оприлюднюють роздрібну ціну ще нижче 4200,00 доларів США (115 500,00 грн.) в Сінгапурі!

Під приводом боротьби з Covid-19 КП

Також в Договорі не зазначено конкретних адрес встановлення.

На сайті «Слідство Інфо» міститься інформація від керівника департаменту КМДА Юрія Назарова, що встановлення 400-от камер:

«Дозволить оперативно визначати людей з підвищеною температурою тіла у супермаркетах, аптеках та інших місцях масового скупчення людей. Крім того, функціонал камер включає детекцію облич. Це дасть можливість правоохоронцям фіксувати порушення режиму самоізоляції громадянами, які зобов’язані його дотримуватися».

Під приводом боротьби з Covid-19 КП

Але відповідно до Постанови КМУ № 255 від 2 квітня 2020 року та Розпорядженням КМДА №12 від 04.04.2020р. перебування громадян в громадських місцях, а в Києві і на вулиці, без вдягнутих засобів індивідуального захисту ЗАБОРОНЕНО. Вказаний функціонал детекції (визначення особи) при умові 60% закриття обличчя захисною маскою або респіратором скоріш за все не буде працювати. Також не зрозуміло яким чином будуть діяти вказані служби реагування (поліція, муніципальна варта), тому, що не має законодавче і нормативно визначеного механізму затримання чи дії з громадянами які мають підвищену температуру частини обличчя.


Зі свого боку наша організація звернулася до ряду державних установ і надало Експертні зауваження до предмету даної закупівлі, а саме:

До Генеральної прокуратури України:

До Державної аудиторської служби України:

До Київської міської адміністрації:

Квітень 7, 2020

Забезпечення безпеки спортивних заходів

  Стаття_Забезпечення безпеки спортивних заходів_03.2021
&nbs...

МВС спростувало заяву заступника міністра Антона Геращенко

7 липня 2020 року на брифінгу в ТЦ «Лавина» заступник міністра внут...

Як визначити якість послуг охорони з використанням систем охоронного призначення, у відповідності до діючих нормативних документів

Протягом одного місяця мені, як голові профільної асоціації, було з...